Ostatnio bardzo często stykam się – ogólnie rzecz ujmując – z problemem postrzegania roli człowieka w procesach e-learningowych. A zawężając to do odbierania e-learningu jako czegoś stworzonego przez mityczne działy, w których siedzą humanoidalne stwory wspierane przez roboty. Te właśnie kosmiczne zastępy tworzą jakieś tam kursy, które nie są w żadnym stopniu zrozumiałe dla normalnego zjadacza chleba. Z drugiej zaś strony w wielu przypadkach kadra menadżerska nie widzi w tym żadnego problemu, ponieważ na końcu i tak jest materiał w postaci kursu.
Daily Archives: 26 lutego 2015
Bardzo ciekawa publikacja dr Błażeja Sajduka pt. „Nowoczesna dydaktyka akademicka Kto Kogo Uczy?„. Zachęcam do zapoznania się z nią.
Za autorem książki:
Publikacja składa się z czterech rozdziałów, każdy jest poświęcony innej części procesu dydaktycznego. Celowo charakterystykę „otoczenia” pracy wykładowcy rozpoczęto od opisania kogo uczysz? – osób, które aktualnie są nauczane w murach szkół wyższych. To oni, przedstawiciele Pokolenia Y, są bowiem w centrum procesu dydaktycznego. Druga część tekstu omawia zagadnienia związane z tym kto uczy?, czyli ze specyfiką pracy osób, które przekazują wiedzę nowej generacji studentów. Część trzecia próbuje podpowiedzieć czytelnikom jak uczyć? – jakie podejścia i metody stosować. Publikację zamyka charakterystyka tego czym uczyć?, czyli opis wybranych, najbardziej pomocnych w procesie przekazywania wiedzy aplikacji i programów dostępnych w Internecie za darmo, albo za niewielką opłatą.