Polecam bardzo syntetyczny artykuł na blogu blog.commlabindia.com dotyczący najważniejszych zagadnień dotyczących grywalizacji w e-learningu.
Monthly Archives: listopad 2015
Nasz mózg jest skomplikowanym i zaawansowanym narządem, w swej wielkości niesamowitym i nadal nieokiełznanym. Bilion neuronów i tysiące połączeń tworzą niemożliwą do odwzorowania strukturę. Polecam zapoznanie się z inforgrafiką prezentującą jak niesamowity jest nasz mózg 😉
Na blogu digitalchalk.com pojawił się artykuł z trzema bardzo ciekawymi przykładami szkoleń e-learningowych wykorzystujących grywalizację. Dla zainteresowanych tymi zagadnieniami link do wpisu.
Na stronach eLearningIndustry.com Christoper Pappas opublikował artykuł pod tytułem The History Of Blended Learning. Przedstawia w nim najważniejsze wydarzenia, które wpłynęły na powstanie i rozwój tej metody kształcenia. Choć nie jest to może najbardziej gorący temat, to zawsze warto wrócić do usystematyzowanego w taki sposób materiału.
Z okazji 24 rocznicy wydania pierwszej wersji jądra Linuksa Linux Foundation opublikowało serię video pod tytułem „A world without Linux”.
Jest to seria sześciu filmów stawiających fundamentalne pytanie – czy można sobie wyobrazić świat bez Linuksa?
Jest to swoiste podziękowanie dla wszystkich tych, którzy przez lata wspierali w jakikolwiek sposób rozwój projektu Linux.
Cała seria dostępna jest Na stronie. Polecam serdecznie zapoznanie się z tymi filmami.
Na stronach internetowych Linux Foundation opublikowany został raport „Estimating the Total Development Cost of Linux Foundation’s Collaborative Projects”. Zawarto w nim analizę wszystkich kodów źródłowych jakie są w repozytorium Git. Doliczono się 115 013 302 linii kodu źródłowego, którego wartość została oszacowana na 5 miliardów dolarów.
Szczegóły dostępne w raporcie.
Niby wszystko jest jasne i zrozumiałe. Wszyscy o tym wiedzą i „starają się” przestrzegać. Ale skoro tylko „starają się”, a nie choćby starają to warto fundamenty powtarzać i przypominać.
Polecam krótką, acz treściwą infografikę poruszającą te zagadnienia.
Na tegorocznym EDUCASE Craig Fowler poruszył temat zagrożeń związanych z technologią, przed którymi stoją współczesne Uczelnie.
Do największych problemów w 2016 zaliczył:
1. Information security
2. Optimizing educational technology
3. Student success technologies
4. IT workforce
5. Institutional data management
6. IT funding models
7. Business intelligence and analytics
8. Enterprise application integrations
9. IT organizational development
10. E-learning and online education
Pełen artykuł znaleźć można na stronie.