Monthly Archives: maj 2017

Kompetencje przyszłości

Posted on by

Wpadł mi wczoraj w ręce raport „Aktywni + Przyszłość Rynku Pracy” zrealizowany przez Delab Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenie Gumtree.pl. Powstał on w ramach 4 edycji programu „Start do Kariery”, której celem jest określenie aktualnie panujących trendów i kształtować będą rzeczywistość pracowników i pracodawców.

Co ciekawe jedynie 30% Polaków aktywnie poszerza zakres swoich umiejętności w obszarze wykonywanej pracy, a jedynie 20% uczęszcza na kursy i szkolenia.

Co godne podkreślenia kompetencje cyfrowe Polaków należą do jednych z najniższych w Europie. Choć ciężko sobie to wyobrazić to co piąty Polak ni korzystał nigdy z internetu.

Wśród kluczowych kompetencji autorzy raportu podają:

  • kompetencje cyfrowe,
  • ocena wiarygodności źródeł i umiejętne ich wykorzystywanie,
  • inteligencja społeczna,
  • elastyczność i otwartość na zmiany.

Dlaczego jest to tak istotna sprawa? Zapewne dlatego, że wpłynie to na wszystkie aspekty naszego funkcjonowania. Aby utrzymać się na rynku pracy niezbędne będzie połączenie bardzo różnych kompetencji. Przede wszystkim z zakresu strategicznych, biznesowych oraz obszaru IT. Warto zastanowić się jak przygotować naszą edukację na takie wyzwania i wyjść im na przeciw. Na niższym, bardziej operacyjnym poziomie, jak przygotować przedsiębiorstwo, szkolenia, kulturę organizacyjną do zmian w otoczeniu.

Raport „Aktywni + Przyszłość Rynku Pracy” dostępny jest pod tym linkiem.

Category: kwalifikacje, trendy

Uniwersytet SWPS na Spotify

Posted on by

Uniwersytet SWPS jako pierwsza uczelnia na świecie rozpoczęła publikowanie wykładów w serwisie Spotify. Co prawda kilka innych uniwersytetów jest już obecnych w tym serwisie, jednak nie udostępniają one wykładów, a jedynie inne materiały audio np. muzykę do nauki.

Pojawienie się Uniwersytetu SWPS na Spotify to dla nas kolejny ważny krok w popularyzacji nauki. Od kilku lat z powodzeniem upowszechniamy wiedzę, nie tylko w ramach studiów, lecz także poprzez otwarte wykłady i warsztaty organizowane na naszej uczelni, oraz w sieci, za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wierzymy, że dzięki obecności w tak popularnym miejscu, jakim jest Spotify, będziemy mogli dzielić się wiedzą z jeszcze większą liczbą osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym.

Kinga Nowacka, dyrektor Działu Marketingu Uniwersytetu SWPS

Pierwszych 10 wykładów popularnonaukowych dostępnych jest dla każdego, oczywiście bezpłatnie, na stronie SWPS na Spotify.

Category: edukacja